Golfstore väljer Pixelant när plattform för webb och intranät byggs

Webbutvecklarna på Pixelant vann förtroendet att ge Golfstore en ny plattfrom för webb och intranät. En omsättning på drygt 500 miljoner kr i butiksledet gör företaget till ett av de största aktörerna på den europeiska golfmarknaden.

 

”Vi har ca 220 medlemmar som driver runt 275 butiker i 6 länder och våra behov är ganska komplexa, så det var viktigt för oss att välja en trygg och stabil leverantör” säger VD Lars Thonning på Golfstore.

Golfstores besökare kan förvänta sig en helt ny hemsida i responsiv design med intressant och inspirerande innehåll. 

”Vi ser också stora möjligheter i vårt samarbete med våra leverantörer då vi enklare kan ta del av och exponera deras digitala material. Personalen på Golfstores HQ och medlemmarna kommer att få användarvänliga verktyg att arbeta i. Detta kommer att frigöra tid som vi kan använda till att utveckla och driva trafik till Golfstores butiker.” fortsätter Lars Thonning. 

För Pixelant innebär affären en möjlighet att skina, då både responsiv webb, flerspråkiga lösningar där webb, intranät och app tillsammans ska skapa helhet samt e-handel med kräsna kunder som målgrupp ligger inom företagets komfortzon. 

”Framför allt är det kul att få vara med och utveckla en lösning som lyfter hela verksamheten och inte bara är en snyggare framsida. Detta är lite av ett drömprojekt!” säger Pixelants VD Robert Lind.

För frågor vänligen kontakta:

Robert Lindh – VD
robert@remove-this.pixelant.se

Vill du veta mer?