Zendesk - Vår kundportal

Hjälp och support på ett smidigare sätt

Nu kan du ha en tydligare överblick av dina aktuella och tidigare ärenden och även göra uppföljning på tidigare ärenden, utan att du behöver komplettera med information som redan förmedlats i tidigare ärenden. 

Hjälp och support på ett smidigare sätt

Sedan i september så har vi flyttat från vårt föråldrade supportsystem till Zendesk. Detta är det hittills största steget i vår supportverksamhet sedan 2011 då vi dedikerade personal för att hjälpa er, våra kunder, med era problem.

Kundportalen

Vi har tidigare inte haft en riktig kundportal där våra kunder på ett bra sätt kunnat administrera sina ärenden, men med Zendesk så har alla möjlighet att se över sina tidigare ärenden och skapa nya.

Portalen hittar du  här.

För att ha tillgång till historik och kunna göra uppföljning på ärenden så krävs det att man har ett registrerat konto. Du som någon gång sedan september har mailat oss (support@pixelant.se) har redan ett konto. För att få tillgång till detta konto så kan du beställa ett lösenord här.

Överblick

Du har via portalen möjlighet till överblick utav dina aktuella samt tidigare ärenden. Detta hittar du via "Kontrollera dina förfrågningar". Via länken i den oranga boxen till höger kan du även välja att se dina tidigare lösta supportärenden.

Aktuella ärenden
Via menyvalet "Kontrollera dina förfrågningar" har du möjlighet att se vilka ärende du har aktiva.
Tidigare ärenden
Klicka på länken i den oranga boxen till höger för att visa tidigare lösta ärenden.

Under ständig utveckling

Flytten till Zendesk har varit ett stort steg, men det stannar inte där. Vi jobbar ständigt på att förbättra hur vi arbetar med plattformen och letar efter nya bättre sätt för våra kunder att kunna kommunicera med oss. 

 

 

Citatet
Alexander Karlsson, Pixelant AB
Alexander Karlsson Supportansvarig - Pixelant AB

Jag brinner verkligen för att utveckla den support vi har idag, både internt och externt.

Kontakta oss

Har du ytterligare frågor eller funderingar runt portalen så är du välkommen att skicka mig ett mail eller slå mig en signal.

Alexander Karlsson, Supportansvarig
E-post: alexander@remove-this.pixelant.se
Mobil: +46 760 012 568

Till supporten